Problem, który narasta w naszym społeczeństwie. Dołącz do walki z barierami komunikacyjnymi
Bariery komunikacyjne to w naszym kraju problem, obok którego nie można przejść obojętnie. To one utrudniają codzienne podtrzymywanie wartościowych relacji międzyludzkich, pogłębiają polaryzację społeczną, sprzyjają procesom wykluczenia i pogarszają kondycję psychiczną. Mogą być efektem np. podziałów społecznych, osobistych wyzwań albo ograniczeń w branży telekomunikacyjnej.
Paradoksem współczesnych czasów jest to, że barier w nawiązywaniu kontaktów doświadczają nie tylko wykluczeni cyfrowo, ale także ci, którzy jak najbardziej mają dostęp do najnowszych technologii i narzędzi cyfrowych do komunikacji. Aż 68 proc. Polaków doświadcza samotności [1], choć 25 proc. młodych Polaków spędza ponad 5 godzin dziennie w sieci, by właśnie pozbyć się uczucia osamotnienia [2].
Problemom tworzonym przez bariery komunikacyjne w naszym społeczeństwie, ale przede wszystkim pomysłom na ich skuteczne zwalczanie poświęca uwagę akcja #BurzymyBariery zainicjowana przez T-Mobile Polska. Ma ona na celu łączenie Polek i Polaków poprzez wykrywanie i usuwanie przeszkód utrudniających im bycie razem. Co istotne, jej pomysłodawcy chcą też inspirować i angażować wszystkich do tych działań.
– Staramy się zrozumieć, jakie są potrzeby polskiego społeczeństwa i odpowiadać na realne wyzwania społeczne. Po przeprowadzeniu badań postanowiliśmy wystartować z ogólnopolską platformą, która pomoże przełamywać dzielące nas i uniemożliwiające bycie naprawdę blisko siebie bariery komunikacyjne – mówi w rozmowie z naszym serwisem Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
W tej misji magentowego operatora będzie wspierał znany wokalista, Dawid Podsiadło, który swoją muzyką od lat łączy Polki i Polaków. W ramach pierwszej odsłony kampanii nowy ambasador marki wystąpił w spocie, w którym zachęca do przełamywania barier dzięki prostym gestom życzliwości.
Kampania #BurzymyBariery rusza z przytupem. W fazie testowej pojawiły się billboardy z różnymi hasłami i zaczepnymi pytaniami, skłaniające do refleksji nad naszą komunikacją w codziennym życiu. Teraz w całym kraju stawiane są magentowe ławeczki zachęcające ludzi do tego, żeby usiedli i ze sobą porozmawiali. Z kolei w salonach i na call center operatora wprowadzane są antybarierowe zmiany w zakresie obsługi.
Startująca na całego kampania walki z barierami komunikacyjnymi została opracowana w modelu 360°. Oznacza to, że inspiracje i zachęty do nawiązywania wartościowych relacji i kontaktów będą pojawiały się nie tylko w telewizji, radiu, kinach czy kanałach digital i social media, ale także w przestrzeni publicznej: na muralach, lodowiskach, w metrze, tramwajach oraz sklepach T-Mobile w całej Polsce.
– Dodatkowo organizujemy konkurs, w którym zachęcamy ludzi do podzielenia się pomysłami na to, jak można przełamywać bariery, żeby być ze sobą bliżej. Zwycięskie hasła zagoszczą na billboardach w miejscowościach ich autorów. W naszej aplikacji też uruchamiamy różne aktywności – zapowiada Paulina Rekosz, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience w T-Mobile Polska. Operator skupi się również na poprawie doświadczeń klientów we wszystkich kanałach kontaktu, wprowadzając nowe, przyjazne standardy obsługi.
Swoje "patenty" na burzenie barier między ludźmi mają np. współpracujący z T-Mobile influencerzy. – Jestem bardzo otwarta na ludzi i wiem, jak ważne jest to, by poczuli się zauważeni. Od lat wyznaję taką maksymę: "To, co dobre, podaj dalej". Naprawdę niewiele trzeba, by pokazać drugiemu człowiekowi: "Hej, widzę cię, twoje życie ma sens, jesteś istotny/a" – wskazuje Anna Dec, influencerka i prezenterka telewizyjna.
– Najprostszym sposobem na burzenie barier jest po prostu kontakt wzrokowy, uśmiech i rozmowa. Moje największe "osiągnięcie" w tej dziedzinie to pewien smutny pan ochroniarz, do którego codziennie się uśmiechałem w bloku, aż w końcu zaczął mnie zatrzymywać i dzielić się ze mną... zdjęciami swoich kotów – opowiada Bartosz Dobrowolski, influencer, podróżnik i specjalista od AI w biznesie.
A wy jakie macie pomysły na przełamywanie barier komunikacyjnych w swoim codziennym życiu osobistym i zawodowym? Jeśli chcecie dołączyć do ich "burzycieli", obserwujcie, co słychać i dzieje się w świecie T-Mobile, a następnie się angażujcie. Tym bardziej że szykują się kolejne projekty łączące Polki i Polaków, a do kampanii #BurzymyBariery mają dołączyć jeszcze inne, znane i lubiane osoby z różnych branż.
1 Badanie UMW: "68 proc. dorosłych Polaków odczuwa samotność", Naukawpolsce.pl, 16.02.2025
2 Raport "#NigdyWięcejSamotności – Badanie osamotnienia pokolenia "Z" w Polsce" – edycja II, 2023 r.